
![]() "Zijn je teksten ook zoekmachine vriendelijk?', informeren mijn opdrachtgevers steeds vaker. Ik vraag ze dan vriendelijk wat ze daar mee bedoelen. 'Nou, doe je ook aan SEO, weet je wel: Search Engine Optimalization...' Deze opdrachtgevers leven met de aantrekkelijke gedachte dat gewiekste tekstschrijvers hun site wel eventjes bovenaan de zoekresultaten van Google kunnen toveren. Ik moet hen hierin in eerste instantie teleurstellen. als het trucje zo simpel zou zijn, zou je met een cursus Goochelen voor Google slapend rijk kunnen worden. Uiteraard is het zaak om je webpagina van een goede titel en beschrijving te voorzien. Maar keywords bijvoorbeeld, zijn voor Google allang niet meer zo interessant. Wat wél steeds meer telt, zijn authentieke en inhoudelijke teksten. Een goed verhaal dus, waarin 'keywords' vooral zijn bedoeld om aan te sluiten bij de informatiebehoefte van de bezoeker. 'Content is King,' hoor je steeds vaker. En dat is dan ook meteen het goede nieuws voor mijn opdrachtgevers: in die zin zijn eigenlijk al mijn teksten heel zoekmachine vriendelijk....
Reageren is niet langer mogelijk.
|
Over Peter
Peter Bronsgeest is zelfstandig copywriter. Maar ook gepassioneerd radio-freak, mediawatcher en Griekenland-gek. Oud nieuws
November 2019
|